Na železničnom priecestí pribudne svetelné zariadenie

Na trase Šahy – Čata pribudnú vyššie bezpečnostné prvky. Zrekonštruujú celé priecestie.

V Levickom okrese tento rok zmodernizujú jedno železničné priecestie.V Levickom okrese tento rok zmodernizujú jedno železničné priecestie. (Zdroj: Archív (TNP))

ČATA. Ťažko zranený vodič Citroenu. To bol výsledok nehody, ktorá sa stala vlani v máji. Na železničnom priecestí vo Veľkých Kozmálovciach, ktoré nie je vybavené svetelnou signalizáciou ani mechanickým zariadením, vošiel 52-ročný vodič pod prichádzajúci rýchlik. Nerešpektoval značku STOP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železnice SR pokračujú aj tento rok v rekonštrukcii priecestí. V Levickom okrese zmodernizujú jedno medzi Čatou a Šahami.

Pribudne svetelná signalizácia

Na tratiach v Levickom okrese je 96 priecestí, z toho najviac, až 62, je nezabezpečených – vybavené sú iba dopravnými značkami. Dve priecestia majú mechanické zabezpečovacie zariadenie – závory. Svetelné signalizačné zariadenie, ale bez závor je na 17 priecestiach a na ďalších pätnástich sú aj svetlá, aj závory.

SkryťVypnúť reklamu

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú tento rok úpravu jedného priecestia v okrese. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej majú vo svojom investičnom pláne zaradenú stavbu: Zvyšovanie bezpečnosti na železničných priecestiach, traťový úsek Šahy – Čata, priecestné zabezpečovacie zariadenie v kilometri 0,330.

„V rámci tejto stavby dôjde k vybudovaniu nového svetelného zabezpečovacieho zariadenia, ako aj k rekonštrukcii priecestnej konštrukcie na uvedenom priecestí,“ informovala hovorkyňa. V súčasnosti je toto miesto bez závor a svetelnej signalizácie, osadená je len dopravná značka STOP.

Nepriaznivý začiatok roka

Železnice reagujú na pribúdajúce dopravné nehody a kolízie s vlakmi.

„Len za prvý mesiac tohto roku sa stalo na priecestiach až desať nehôd, z toho v deviatich prípadoch išlo o zrážku vlaku s cestným motorovým vozidlom a v jednom prípade išlo o zrážku s chodcom. Zrážky s mnohotonovým vlakom si vyžiadali jeden ľudský život,“ priblížila hovorkyňa aktuálnu štatistiku.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornila, že všetky zrážky sa stali z viny účastníkov cestnej premávky, ktorí podcenili stav cesty, zimu a mráz, nedali prednosť vlaku a nerešpektovali výstražnú svetelnú a zvukovú signalizáciu. „Uvedené nehody sa nemuseli stať, ak by sa vodiči či chodci zbytočne neponáhľali, nepodceňovali nebezpečenstvo na priecestí a dodržiavali pravidlá cestnej premávky,“ doplnila.

„Paradoxom je, že ŽSR začiatkom roka avizovali za posledných 16 rokov historicky najnižšie číslo v počte nehôd, ako aj v počte obetí za rok 2016,“ pripomenula. Vlani sa stalo 38 nehôd na priecestiach, čo je približne tretinový pokles, zahynulo šesť ľudí.

V Levickom okrese došlo vlani k jednej takejto nehode. Stala sa 19. mája po ôsmej hodine ráno na nezabezpečenom priecestí pri Veľkých Kozmálovciach. Rýchlik z Banskej Bystrice do Bratislavy sa zrazil s osobným autom. „Príčinou vzniku nehody bolo nerešpektovanie Zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, paragraf 28, vodičom motorového vozidla,“ pripomenula Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu

Nahlásiť číslo priecestia

Podľa jej slov na priecestiach najčastejšie evidujú kolízie, keď uviazne vozidlo na koľajniciach. Dôvodom býva, že vodiči nerešpektujú výstražný stav na svetelných alebo mechanických zariadeniach a chcú prejsť cez koľajnice.

„V takýchto prípadoch môžu účastníci cestnej premávky na priecestí kontaktovať záchranné zložky na čísle 112 a 158, a nadiktovať operátorovi jedinečné identifikačné číslo priecestia,“ radí.

Podľa tohto čísla vie operačné stredisko zistiť úsek, kde sa dané priecestie nachádza. Okamžite ohlási zamestnanca Železníc, ktorý riadi dopravu v danom úseku. Ten v prípade bezprostredného ohrozenia môže až zastaviť železničnú dopravu.

Jedinečné identifikačné číslo je vyhotovené z reflexného materiálu, takže je dobre viditeľné aj v noci. Nalepené je na zadnej strane výstražného kríža alebo na skrini výstražníka zo strany od železničnej trate.

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Na Ladislavovom Dvore vysadia nový sad.

Obyvatelia sa budú starať o stromy a kríky.


TASR
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Na ceste I/51 budú mať vodiči obmedzenia.

Vodiči budú mať obmedzenia.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu