Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia

Prečo autá prechádzajúce Levicami snímali?

Štyri nenápadné skrinky osadné na dopravných značkách monitorovali počas 12 hodín všetky autá vstupujúce do mesta.

Na vstupe a výstupe z Levíc, pri mliekarňach a na Tlmačskej ceste, boli osadené monitorovacie zariadenia.(Zdroj: Jana Némethová)

LEVICE. Dopravný prieskum zabezpečil Výskumný ústav dopravný na objednávku Slovenskej správy ciest.

Tá sa pripravuje na rekonštrukciu levického nadjazdu. Momentálne sa skončila verejná súťaž na zhotoviteľa prác. Záujemcovia o rekonštrukciu mosta na štátnej ceste I/51 sa mohli do súťaže prihlásiť do 20. júna. Výsledku budú známe v najbližších dňoch.

Podľa informácií výskumného ústavu sa sledovanie dopravy má zopakovať po opravení mosta. Na základe toho vyhodnotia prínosy investície do nadjazdu. Vyžaduje si to Európska komisia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Levický nadjazd je opäť v hre

Dvanásť hodín kvôli nadjazdu

Zber dát prebiehal 21. júna od 6. hodiny ráno do 18. hodiny podvečer. Pri vstupe do Levíc od Nitry a od Tlmáč, rovnako v smere výjazdu z mesta, osadili štyri meracie zariadenia. Doplňujúci manuálny prieskum robil pracovník.

Zariadenia monitorovali rýchlosť všetkých áut v sledovanom smere, fotili ich tabuľky s evidenčným číslom, aby sa dalo vyhodnotiť, za aký čas prešlo auto mestom. Do prieskumu boli zahrnuté autá všetkých kategórií.

„V rámci profilového dopravného prieskumu sa využívajú mobilné automatické sčítače dopravy, ktoré zaznamenávajú početnosť a skladbu dopravného prúdu,“ priblížil Štefan Machciník, pracovník výskumného ústavu a doplnil, že za účelom zistenia času prejazdu vozidiel daným úsekom využívajú zase zariadenia so schopnosťou rozpoznania evidenčných čísel vozidiel a presného času prejazdu daným profilom.

Z dátových výstupov týchto zariadení sa následne vytvorí databáza, v rámci ktorej sa údaje spracúvajú.

Čo prinesie rekonštrukcia nadjazdu?

Prieskum sa má zopakovať po zrekonštruovaní nadjazdu. Porovnať sa tak budú dať dĺžky časov prejazdu áut pred a po rekonštrukcii a zistiť, aký prínos priniesli opravy mosta. Tie majú byť financované z európskych peňazí. Monitoring si vyžaduje Európska komisia ako „vyčíslenie celospoločenských benefitov zo zrealizovaných projektov spolufinancovaných z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020“.

Podobné zbery dát boli aj na iných úsekoch ciest I. triedy v rámci Slovenska – napríklad v Prešove, Turčianskych Tepliciach, Šali, Bidovciach pri Košiciach.

„Po vytvorení tejto databázy nie je potrebné zdrojové dáta archivovať. Predmetom zberu dát v rámci prieskumov nie sú osobné údaje o účastníkoch cestnej premávky,“ dodal Štefan Machciník.

Celoštátne zisťovanie až v roku 2020

Žilinský výskumný ústav zabezpečuje aj pravidelné celoštátne sčítanie dopravy, a to každých päť rokov na všetkých úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. a II. triedy a vybraných úsekoch ciest III. triedy. Najbližšie by sa mal uskutočniť v roku 2020. Pri poslednom sčítaní dopravy sa zber dát zabezpečoval kombinovane – manuálnym zápisom počtu prejdených vozidiel danej kategórie a z údajov získaných z automatických sčítačov dopravy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 816
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 017
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 721
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 228
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 3 964

Hlavné správy z MY Levice

Na sídliskách pribudli nové ekologické psie toalety

Psie výkaly na trávnikoch a ihriskách budú v Leviciach minulosťou.

Mladá vodička si vypila. Toto bol výsledok jej jazdy

Ženu zobrali do cely, obvinená je z prečinu verejného ohrozenia.

Slovensko bude opäť spievať koledy

Regionálne týždenníky MY pripravujú pokračovanie úspešnej vianočnej kampane Slovensko spieva koledy 2018.

Požiarne zbrojnice vynovia

V dvoch obciach Levického okresu budú mať zmodernizované požiarne zbrojnice.

ROZHOVOR

Boban Tomič je od úvodu výraznou posilou Levíc

Boban Tomič patrí medzi najväčšie predsezónne posily Levických Patriotov. Rodák zo slovinskej Ľubľany bol posledné dve sezóny lídrom Komárna, s ktorým si v sezóne 2016/2017 zahral vo finále SBL.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Príčiny smrteľnej nehody známe. Vodička (†78) prešla do protismeru

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Zrúcaninu kláštora v Bzovíku postupne opravujú

Po pôvodnej románskej dostal kláštor gotickú podobu, neskôr sa z neho stala protiturecká pevnosť.

Vybrali SME

Už ste čítali?