Z hluku a otrasov zo stoviek kamiónov sú ľudia zúfalí

Obyvatelia tejto dediny v Levickom okrese majú smolu. Cez ich obec vedie medzinárodná dopravná tepna z Varšavy do Budapešti.

Podľa Hokovčanov je najhoršia situácia po polnoci z nedele na pondelok.Podľa Hokovčanov je najhoršia situácia po polnoci z nedele na pondelok. (Zdroj: Jana Némethová)

HOKOVCE. Žiť pri hlavnej dopravnej tepne spájajúcej sever a juh Európy je podľa miestnych obyvateľov utrpením.

Sťažujú sa na hluk, otrasy a hlavne rýchlosť, ktorou sa cez dedinu nákladiaky ženú k hraničnému priechodu v Šahách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obmedziť by chceli ich rýchlosť a upraviť aj „sadajúcu“ cestu k mostu, čo spôsobuje otrasy a chvenie.

O plánovanej výstavbe obchvatu, ktorý má viesť poza Hokovce s vyše 500 obyvateľmi, zatiaľ len snívajú.

Noci sú kritické

„Najhoršie je to v noci z nedele na pondelok. Cez víkend majú kamióny zákaz a v nedeľu po polnoci sa pohnú,“ opisuje niekoľkoročné útrapy Jozef Veky. Spolu s rodinou má tú smolu, že bývajú v rodinnom dome, ktorý je najbližšie k mostu.

SkryťVypnúť reklamu

„Voľakedy tu bol kamenný most, ten bol pevný. Vtedy sme začali dom stavať, nevedeli sme, že bude druhý most,“ vracia sa takmer polstoročie dozadu Mária Vekyová a dodáva, že na poschodí sú otrasy najsilnejšie.

Betónový most ponad potok Veperec je súčasťou cesty I/66 a medzinárodnej cesty E77. Tá sa začína v meste Gdaňsk na severe Poľska a končí v Budapešti. Smolou pre Hokovčanov je, že stredom dediny vedie táto významná európska trasa. Podľa toho je aj vyťažená.

Na rovine

Ako hovorí starosta Juraj Kiss, denne tu prejde aj 600 – 700 kamiónov. „Je to široká, rovná cesta,“ pridáva hlavný dôvod, prečo sa kamióny rozbehnú od zákruty za Dudincami a rútia sa dlhým úsekom cez Hokovce až za ďalšiu dedinu, Horné Semerovce. Vodičov nespomalia ani tabule na začiatku dediny, kde by mali znížiť rýchlosť na päťdesiatku, ani výstražné značky pred mostom, ktoré ich upozorňujú na nerovnosti.

SkryťVypnúť reklamu

„Stalo sa už, že trambus vbehol do jamy a bočnica vypadla z vlečky,“ opisuje Jozef Veky nebezpečnú udalosť a pridáva, že našťastie tadiaľ vtedy nikto nešiel.

Podľa jeho slov je most síce dobre podpilotovaný a stabilný, ale nájazd klesá – cesta je z obidvoch strán nižšie ako most, čo spôsobuje hluk a otrasy z prechádzajúcich kamiónov.

V čase našej prítomnosti prešli po moste desiatky kamiónov a spôsobili citeľné chvenie. „Keď sa rozochveje most, tak isto sa chveje aj náš dom,“ prízvukuje.

„Sa čudujem ľuďom, že neurobia nejaký protest,“ krúti hlavou Tomáš Červenák a myslí pritom na nedávne blokovanie tranzitných ciest, kde sa ľudia prechádzali po priechode pre chodcov. A zároveň sa pýta: „Kde je ten sľubovaný obchvat?“

Požadujú dodržiavanie rýchlosti

Obyvatelia chcú dosiahnuť dodržiavanie rýchlosti povolenej v obci a tiež opravu, resp. zvýšenie nájazdov na most. Nebránili by sa ani dohľadnej výstavbe plánovaného obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu

Odbor cestnej dopravy Okresného úradu Nitra na našu otázku týkajúcu sa obmedzenia rýchlosti reagoval: „Návrhom na osadenie dopravných zariadení na spomalenie cestnej premávky nemožno vyhovieť, nakoľko technické normy a predpisy to neumožňujú, pretože sa jedná o cestu I. triedy I/66 - medzinárodného významu E77.“

Ako ďalej Karol Slávik, vedúci odboru, informoval, „otázkou zníženia najvyššej dovolenej rýchlosti v uvedenom úseku cesty sa budeme zaoberať v súčinnosti so správcom cesty – SSC, IVSC Bratislava a príslušným dopravným inšpektorátom – KDI v Nitre“.

Podľa vyjadrenia Slovenskej správy ciest na moste 66-014 v Hokovciach realizovali v roku 2016 opravu časti vozovky. „Vplyvom intenzívnej a často aj preťaženej nákladnej dopravy dochádza k poškodzovaniu celého úseku cesty I/66 v našej správe. Poklesy vozovky pred mostom 66-014 a koľaje je potrebné riešiť väčším zásahom, a to opravou aj podložia cesty. Oprava tohto úseku je navrhovaná do plánu opráv,“ reagoval Viliam Žák, riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Bratislava s tým, že tento rok budú z finančných dôvodov robiť iba vysprávky nerovností. Odporučil, aby polícia častejšie merala rýchlosť a hmotnosť vozidiel aj v nočných hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. V Malackách vybudovali čajové impérium
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  2. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  3. V Malackách vybudovali čajové impérium
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  6. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 466
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 11 898
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 8 986
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 029
  5. Ľuboš Fellner otvorene 7 087
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 390
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 257
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 733
  1. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka
  2. Anton Lisinovič: 7 prečítaných kníh za rok 2025 (1.časť)
  3. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Vatikán a Jozef Tiso. Prvá časť.
  4. Dušan Piršel: Po amputácii charakteru sa dá žiť, ale aj slušne?
  5. Martin Turčan: Počujte Kotlára, vypusťte Krakena!
  6. Martin Fronk: SISI a Gödöllő: Romantika cisárovnej v barokovom paláci
  7. Tomáš Kuvik: Názor: Stane sa z Čiech po voľbách ďalší spojenec Fica a Orbána?
  8. Ján Valchár: Expedície v Novej Vieske alebo výlety do slovenského pliocénu. Časť druhá.
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 877
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 21 693
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 16 238
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 486
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 058
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 834
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 919
  8. Miroslav Daniš: Štát sme MY, nie vy, súdružky a súdruhovia ! 4 026
  1. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  2. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  3. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  4. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  5. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  6. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  7. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  8. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Ilustračné foto.

Prípadov v septembri rapídne pribudlo.


1

Prepájajú strategické časti potrubia.


Zľava Viera Legerská – moderátorka diskusie, Marta Jendeková – programová manažérka v Academii Istropolitana Nova, Ditta Trindade Dolejšiová – expertka na globálne vzdelávanie v GENE (Global Education Network Europe) a Zuza Fialová – lektorka a sociologička z Klimatickej koalície.

Globálne vzdelávanie nie je len o učení faktov, ale o chápaní sveta v súvislostiach.


Reálne kupé v učebni.

Štát vyrukoval s finančnou motiváciou.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu