Levická nemocnica sa pýta pacientov na spokojnosť

Vyspovedali už viac ako tisíc pacientov. Najčastejšie pripomienky mali k strave a vybaveniu izieb.

(Zdroj: Ilustr. (JN))

LEVICE. V celoslovenskom hodnotení, ktoré v závere minulého roka zverejnil inštitút INEKO, sa levická nemocnica umiestnila takmer na chvoste – na priečkach za ňou boli už len zariadenia v Prievidzi a Partizánskom. V kategórii všeobecné nemocnice bolo hodnotených 33 zariadení.

Súvisiaci článok Telocvičňa levického gymnázia si výrazne polepšila. Pozrite si fotografie, ako vyzerala pred a ako po rekonštrukcii Čítajte 

Prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov sa začal v levickej nemocnici minulý rok v júni. Ako hovorí nemocnica, cieľom je skvalitniť svoje služby a úroveň každodenne poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V hodnotení neuspeli

Nemocnica v Leviciach bola vlani vyhodnotená ako zariadenie, s ktorým sú pacienti najmenej spokojní. Medziročne sa výraznejšie zlepšila v transparentnosti, hoci bola pri tomto ukazovateli stále podpriemerná.

SkryťVypnúť reklamu

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) hodnotil nemocnice podľa vybraných ukazovateľov: kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti, skúsenosť, náročnosť diagnóz, spokojnosť pacientov, hospodárenie a transparentnosť. Zo šiestich vymenovaných ukazovateľov sa levická nemocnica prepadla v hodnotí spokojnosti pacientov.

Už vtedy vedenie nemocnice reagovalo, že spokojnosť pacientov zisťuje. „V Nemocnici Levice bol práve pre zlepšenie spokojnosti hospitalizovaných pacientov zavedený dotazník spokojnosti pacientov. Ide o úplnú novinku z dielne tejto nemocnice, realizuje ju manažérka kvality u každého pacienta, ktorý je v nemocnici hospitalizovaný,“ povedala vtedy Martina Pavliková, hovorkyňa spoločnosti Agel, ktorá levickú nemocnicu prevádzkuje.

SkryťVypnúť reklamu

Pýtajú sa od júna

Prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov sa začal vlani v lete. „V priebehu siedmich mesiacov uplynulého roka, od júna do decembra, zozbierala takmer 1050 dotazníkov od mužov a žien, ktorých zdravotný stav priviedol do Nemocnice Levice, a niektoré námety pacientov už aj zaviedla do praxe,“ informovala minulý týždeň hovorkyňa.

„Našou snahou bolo a naďalej je stať sa prvou voľbou pre pacientov v regióne a inšpirovať ostatných, ako sa dá zlepšiť zdravotníctvo u nás. Sú k tomu potrebné tri dôležité aspekty: rešpekt, zodpovednosť a tímová práca,“ povedal riaditeľ nemocnice Ján Belanský.

Osem otázok

Dotazník spokojnosti vypĺňa s pacientmi manažérka kvality levickej nemocnice Magdaléna Trenčíková: „Zisťovanie spokojnosti pacientov sa realizuje cez pracovné dni od pondelka do piatka, kedy navštívim hospitalizovaných pacientov na oddeleniach. K dispozícii mám zoznam prijatých pacientov, a hneď v prvý deň ich hospitalizácie ich oboznámim o našom projekte. Na druhý až tretí deň pacientov opäť navštívim a buď mi odovzdajú už vyplnený dotazník, alebo ho vyplnia s mojou pomocou.“

SkryťVypnúť reklamu

Tlačivo má osem otázok, týkajú sa zdravotnej starostlivosti zo strany lekárov, ošetrovateľskej starostlivosti zo strany sestier, informovanosti pacienta o jeho liečbe, diagnóze, spokojnosti s čistotou na oddelení alebo izbe, spokojnosti so stravou a pacient môže aj odporučiť, čo by sa v nemocnici mohlo zlepšiť.

„Pacienti majú možnosť vyzdvihnúť kohokoľvek z personálu, lekára, sestru, ošetrovateľov, ale aj sa posťažovať, niektorí sa chcú len vyrozprávať,“ zhrnula doterajšie skúsenosti manažérka kvality. Za sedem mesiacov vyzbierala celkovo 1046 dotazníkov.

Pripomienky majú k strave či vybaveniu izieb

A aké sú najčastejšie reakcie pacientov? „Záleží od toho, na ktorom oddelení sú pacienti hospitalizovaní. Väčšinou sú spokojní s ošetrovateľskou starostlivosťou zo strany sestier, prístupom lekárov. Pripomienky boli na stravu, resp. na vybavenie izieb, že by privítali žalúzie, sieťky na oknách, vybavenie izby wifi,“ hovorí M. Trenčíková.

Nemocnica na základe aj podnetov zo strany pacientov vybudovala vlani štyri nadštandardné izby na oddelení vnútorného lekárstva, zamestnanci nemocnice nosia menovky, postupne sú preškoľovaní v oblasti komunikácie pacient – lekár, pacient – sestra. Nemocnica už rieši aj úpravu sociálnych zariadení a vylepšenie stravy pridaním ovocia a zeleniny. Dotazníkový prieskum bude v nemocnici pokračovať aj v tomto roku.

Autor: MP

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 090
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 038
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 971
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 659
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 981
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 440
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 948
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 926
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  2. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  3. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 8
  7. Miroslav Ferkl: Chorý štát, či chorý muž?
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 346
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 679
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 242
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 919
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 9 922
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 387
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 7 162
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 121
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Diskusia o tom, ako Slovensko pomáha ľuďom v núdzi za hranicami našej krajiny.


Víno je viac než len nápoj.


Na hraničnom priechode v Šahách.

Podvodnými historkami pripravili seniorov o státisíce eur.


1
Za prvých 6 mesiacov 2025 sa celkovo všetkými vlakmi ZSSK odviezlo o 1,5 % viac cestujúcich ako vlani v rovnakom období.

Viac cestujúcich, vyššia spokojnosť a rastúci záujem o špeciálne služby.


1

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu