Vodičov čakajú obmedzenia. Ďalší dôležitý most kúsok od Levíc budú opravovať

Stav mosta ponad Hron medzi Levicami a Nitrou označili odborníci ako veľmi zlý.

Výtlky sa tu objavujú s pravidelnosťou. Pred pár dňami tento zaasfaltovali.Výtlky sa tu objavujú s pravidelnosťou. Pred pár dňami tento zaasfaltovali. (Zdroj: Jana Némethová)

KALNÁ NAD HRONOM. Do užívania ho dali presne pred 60 rokmi a odvtedy na ňom robili len „bežné opravy“. Most je súčasťou štátnej cesty I/51, ktorá spája Levice s Mochovcami či Nitrou.

Počas kontroly vyhodnotili odborníci jeho stavebno-technický stav stupňom „veľmi zlý“. Cestári pripravujú rekonštrukciu. Bude realizovaná po polovičkách, alebo za úplného vylúčenia dopravy?

Dovtedy sa vodiči musia pripraviť na výtlky, ktoré sa na zrenovovanej vozovke tvoria už roky. Dočasná dopravná značka je tam osadená permanentne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na križovatke dôležitých ciest

V obci sa križujú dve cesty prvej triedy – I/51 a I/76. Doprava je tu hustá aj vďaka nákladným autám smerujúcim k hraničnému priechodu v Šahách.

Dva brehy rieky Hron prepojil v roku 1961 nový železobetónový most. V ostatných

rokoch sa tu vodiči už zžili s dočasnými dopravnými značkami. Osadené sú tu permanentne. Upozorňujú na nerovnosti povrchu vozovky.

„Diery bývajú také veľké, že človek musí byť opatrný a znížiť rýchlosť,“ hovorí Peter, ktorý po trase Levice – Mochovce prechádza takmer denne. Levičan pridáva, že tí, čo situáciu na moste poznajú, už krátery obchádzajú nie najbezpečnejším spôsobom – prejdú do protismeru.

Nový koberec, staré diery

Čerstvý asfalt tu položili v roku 2012. Vtedy zrekonštruovali 5,5 kilometra dlhý úsek cesty od Levíc až po obec. Výtlky sa objavili už po pár mesiacoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Dôvodom častých porúch povrchu vozovky v miestach dilatácií je zlý stavebno-technický stav podpovrchových záverov dilatácií,“ odborne opísala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Laicky povedané, pri rôznych teplotách kovový materiál „pracuje“, čím v asfalte vznikajú trhliny a následne výtlky. Najväčšie bývajú v časti vozovky v smere od Levíc. Dosahujú rozmery 1,5 metra x 0,5 metra. V minulosti boli diery také hlboké, že došlo k odhaleniu kovových dielcov dilatácií.

Jednu z nespočetných opráv zabezpečili cestári v uplynulých dňoch. Podľa hovorkyne tak spravili tento rok už druhý raz. Použili studenú obalovanú zmes vhodnú pre nízke teploty vzduchu.

„Vysprávky výtlkov v miestach mostných záverov robíme v rámci bežnej údržby. V roku 2020 sa vysprávky realizovali šesťkrát teplou obalenou zmesou a jedenkrát studenou zmesou,“ doplnila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je vo vnútri mosta

Rozbitý asfalt je „len optickou vadou“. Ďalšie sa skrývajú v telese mosta.

„Most bol postavený v roku 1961, jeho stavebno-technický stav je 6 - veľmi zlý,“ pridáva Lucia Karelová výsledok hodnotenia pravidelnej kontroly. Most v Kalnej nad Hronom je len krok od najhoršieho siedmeho stupňa, ktorý označuje kritický havarijný stav.

Obmedzeniam v doprave sa nevyhnú

Cestári pripravujú stavbu s označením „I/51 Most cez rieku Hron Kalná nad Hronom, most 51-140“.

V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre vydanie stavebného povolenia. Podľa hovorkyne je termín dodania v treťom kvartáli tohto roka. Stavba bude financovaná z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Na otázku, či bude most počas prác úplne uzatvorený a bude vytýčená obchádzková trasa dlhá 25 kilometrov cez Tlmače, hovorkyňa reagovala: „Odpoveď na otázku či stavba bude realizovaná po polovičkách, resp. za úplného vylúčenia dopravy, bude známa až po dodaní projektovej dokumentácie, resp. počas spracovania.“

Ak by most na istý čas úplne uzatvorili, vodičom by ostávala obchádzka cez Tlmače alebo cez Jur nad Hronom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 951
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 270
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 095
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 080
  5. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 3 686
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 292
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 166
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Viaceré turistické zaujímavosti robia z Podunajska ťahúňa turizmu.


Ilustračné foto

Vhodný je pre deti od šesť rokov.


Dispečer Martin Kubina.

Rozhovor s Martinom Kubinom.


2
Ilustračný záber.

VII. a VIII. ligy ObFZ Levice: Výsledky, tabuľky.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu