Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Vodičov čakajú obmedzenia. Ďalší dôležitý most kúsok od Levíc budú opravovať

Stav mosta ponad Hron medzi Levicami a Nitrou označili odborníci ako veľmi zlý.

Výtlky sa tu objavujú s pravidelnosťou. Pred pár dňami tento zaasfaltovali.Výtlky sa tu objavujú s pravidelnosťou. Pred pár dňami tento zaasfaltovali. (Zdroj: Jana Némethová)

KALNÁ NAD HRONOM. Do užívania ho dali presne pred 60 rokmi a odvtedy na ňom robili len „bežné opravy“. Most je súčasťou štátnej cesty I/51, ktorá spája Levice s Mochovcami či Nitrou.

Počas kontroly vyhodnotili odborníci jeho stavebno-technický stav stupňom „veľmi zlý“. Cestári pripravujú rekonštrukciu. Bude realizovaná po polovičkách, alebo za úplného vylúčenia dopravy?

Dovtedy sa vodiči musia pripraviť na výtlky, ktoré sa na zrenovovanej vozovke tvoria už roky. Dočasná dopravná značka je tam osadená permanentne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na križovatke dôležitých ciest

V obci sa križujú dve cesty prvej triedy – I/51 a I/76. Doprava je tu hustá aj vďaka nákladným autám smerujúcim k hraničnému priechodu v Šahách.

Dva brehy rieky Hron prepojil v roku 1961 nový železobetónový most. V ostatných

rokoch sa tu vodiči už zžili s dočasnými dopravnými značkami. Osadené sú tu permanentne. Upozorňujú na nerovnosti povrchu vozovky.

„Diery bývajú také veľké, že človek musí byť opatrný a znížiť rýchlosť,“ hovorí Peter, ktorý po trase Levice – Mochovce prechádza takmer denne. Levičan pridáva, že tí, čo situáciu na moste poznajú, už krátery obchádzajú nie najbezpečnejším spôsobom – prejdú do protismeru.

Nový koberec, staré diery

Čerstvý asfalt tu položili v roku 2012. Vtedy zrekonštruovali 5,5 kilometra dlhý úsek cesty od Levíc až po obec. Výtlky sa objavili už po pár mesiacoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Dôvodom častých porúch povrchu vozovky v miestach dilatácií je zlý stavebno-technický stav podpovrchových záverov dilatácií,“ odborne opísala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Laicky povedané, pri rôznych teplotách kovový materiál „pracuje“, čím v asfalte vznikajú trhliny a následne výtlky. Najväčšie bývajú v časti vozovky v smere od Levíc. Dosahujú rozmery 1,5 metra x 0,5 metra. V minulosti boli diery také hlboké, že došlo k odhaleniu kovových dielcov dilatácií.

Jednu z nespočetných opráv zabezpečili cestári v uplynulých dňoch. Podľa hovorkyne tak spravili tento rok už druhý raz. Použili studenú obalovanú zmes vhodnú pre nízke teploty vzduchu.

„Vysprávky výtlkov v miestach mostných záverov robíme v rámci bežnej údržby. V roku 2020 sa vysprávky realizovali šesťkrát teplou obalenou zmesou a jedenkrát studenou zmesou,“ doplnila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je vo vnútri mosta

Rozbitý asfalt je „len optickou vadou“. Ďalšie sa skrývajú v telese mosta.

„Most bol postavený v roku 1961, jeho stavebno-technický stav je 6 - veľmi zlý,“ pridáva Lucia Karelová výsledok hodnotenia pravidelnej kontroly. Most v Kalnej nad Hronom je len krok od najhoršieho siedmeho stupňa, ktorý označuje kritický havarijný stav.

Obmedzeniam v doprave sa nevyhnú

Cestári pripravujú stavbu s označením „I/51 Most cez rieku Hron Kalná nad Hronom, most 51-140“.

V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre vydanie stavebného povolenia. Podľa hovorkyne je termín dodania v treťom kvartáli tohto roka. Stavba bude financovaná z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Na otázku, či bude most počas prác úplne uzatvorený a bude vytýčená obchádzková trasa dlhá 25 kilometrov cez Tlmače, hovorkyňa reagovala: „Odpoveď na otázku či stavba bude realizovaná po polovičkách, resp. za úplného vylúčenia dopravy, bude známa až po dodaní projektovej dokumentácie, resp. počas spracovania.“

Ak by most na istý čas úplne uzatvorili, vodičom by ostávala obchádzka cez Tlmače alebo cez Jur nad Hronom.

Najčítanejšie na My Levice

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 086
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 567
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 466
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 160
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 101

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 338
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 5 936
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 058
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 3 804
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 577
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 351
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 233
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Záber zo stretnutia Levice - Trnava 1:3

V súboji brankárskych menovcov bol lepší Trnavčan.


7 h
Záber zo stretnutia Levice - Prievidza

Víťazstvo nad Prievidzou znamenalo aj postup v Slovenskom pohári.


a 1 ďalší 9 h
Ján Kožuško, zakladateľ projektu Programko.sk

Na samotných kurzoch sa lektori nevenujú len tematike, na ktorý je workshop zameraný, ale poslucháčov upozorňujú aj na nástrahy internetu. Veď pojem kyberšikana sa v našom slovníku natrvalo usadil. V internetových vodách číhajú na deti rôzne nástrahy.


16 h

Kypí vám pri pohľade na deti pozerajúce do telefónu alebo sediace za počítačom krv v žilách? Pozor, aby ste ich nepripravili o úspešnú kariéru. Namiesto zákazov ich naučte počítačom rozumieť - a zabezpečíte im lepšiu budúcnosť.


30. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 338
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 5 936
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 058
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 3 804
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 577
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 351
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 233
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu