LEVICE. Centrum právnej pomoci má v Nitrianskom kraji kanceláriu v Nitre. Poskytuje pomoc pre ľudí z okresov Nitra, Topoľčany, Zlaté Moravce, Levice a Šaľa.
S akými problémami ich klienti najčastejšieho kontaktujú, ako sa vyvíja počet osobných bankrotov a aké sú dopady pandémie?
Hovoríme sa Petrom Danišikom, vedúcim kancelárie Centra právnej pomoci Nitra.
V rozhovore sa dočítate aj:
- S akými právnymi problémami sa ľudia najčastejšie obracajú na kancelárie centier právnej pomoci v Nitrianskom kraji?
- Ako začať? Čo spraviť ako prvé?
- Ako zasiahla pandémia do životov klientov SPP?
- Osobné bankroty. Aká je situácia po pandemickom období?
- Aké boli dopady pandémie na činnosť kancelárií?
- Kto má nárok na právne poradenstvo za symbolický poplatok 4,50 eura? Čím začať?
- Kde a ako sa dá kontaktovať s Centrom právnej pomoci? (+ link na online rezervačný systém)
Kedy bolo zriadené CPP v Šali? Koľko klientov sa odvtedy na vás obrátilo?
Aktuálne v rámci územnej pôsobnosti kancelárie Centra právnej pomoci v Nitre máme zriadené štyri konzultačné pracoviská, a to v Leviciach, Šahách, Topoľčanoch a v Šali.
Konzultačné pracovisko v Šali bolo zriadené v úzkej spolupráci s mestom Šaľa, a to v nadväznosti na dohodu o spolupráci s účinnosťou od 1. septembra 2020. Toto konzultačné pracovisko spadá do pôsobnosti kancelárie centra v Nitre, pričom predbežné konzultácie budú poskytované výhradne našimi zamestnancami. Konzultačné dni sú naplánované na posledný štvrtok v príslušnom kalendárnom mesiaci, teda konzultácie sú aktuálne v konzultačnom pracovisku poskytované v zásade jeden deň v mesiaci.