Po vážnych nehodách začínajú úrady konať. Odstránia nedostatky na viacerých križovatkách v meste

Petíciu obyvateľov poslali viacerým inštitúciám.

LEVICE. Tranzitnú cestu I/51, ktorá prechádza Levicami, denne využije 17-tisíc áut, vrátane nákladných.

Na približne kilometrovom úseku od gymnázia po Merkury Market sa v závere roka stalo viacero nehôd. Jedna si vyžiadala život chodkyne, ďalšia zranenie chodca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za zlepšenie bezpečnosti na Tureckom rade vznikla občianska petícia. Ľudia sú nespokojní so zvýšenou frekvenciou dopravy, nedodržiavaním rýchlosti a bezpečnosťou na priechodoch pre chodcov. Nedostatky potvrdila aj polícia, správcovi cesty zaslala výzvu.

SkryťVypnúť reklamu

Na spoločnom stretnutí sa zišli okresný dopravný inšpektorát, Slovenská správa ciest, Mesto Levice a odbor cestnej dopravy Okresného úradu v Nitre. Rozdelili si úlohy.

Jeden vodič ich pustí, druhý nezastaví

„Od 28. októbra to bol masaker,“ hovorí Zuzana Grnáčová. Levičanka býva na Ulici M. R. Štefánika, pod oknami má cestu prvej triedy. Z krajného vchodu vidí na križovatku s dvomi vedľajšími cestami od Domu športu a rybárne. Tu sa stala tragická nehoda, pri ktorej na priechode zomrela 66-ročná chodkyňa.

Štvorprúdovka je hlavným ťahom. „Hlavne ráno a potom okolo tretej – štvrtej je doprava najfrekventovanejšia,“ hovorí mama dvoch detí. Syna školáka vodí do druhej základnej školy. Na druhú stranu vozovky musí denne prejsť minimálne štyrikrát. Keď má syn krúžok, aj viackrát.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si Za domom našiel odtlačok pravekého giganta. Nález starý státisíce rokov prekvapil aj paleontológov Čítajte 

Na priechode už zažila krušné chvíle. Hovorí, že niektorí vodiči jazdia rýchlo. Opakovane sa stretla aj s tým, že jeden chodca pustí na priechode, druhý vo vedľajšom pruhu nezastane. Ľudia z obavy radšej vykúkajú spoza áut, či môžu po zebre bezpečne pokračovať ďalej.

„Pokiaľ nebudeme tlačiť, nespravia nič,“ povedala si po sérii vlaňajších nehôd. Pod elektronickú petíciu, ktorú rozbehla, sa v krátkom čase podpísalo 1360 ľudí. Na križovatke Turecký rad pri dome športu požadujú osadiť semafor, kameru a dopravné značenie, ktoré upozorní autá na chodcov, prípadne aj na zníženie rýchlosti.

Začiatkom januára vygenerované hárky preposlala na dopravný inšpektorát, mesto Levice, Slovenskú správu ciest aj regionálnu správu a údržbu. Pozvali ju na stretnutie, ktoré malo byť začiatkom januára na ministerstve dopravy. Zatiaľ sa nekonalo. „Ak bude možnosť, pôjdem,“ hovorí Levičanka, ktorá je na materskej dovolenke.

SkryťVypnúť reklamu

Zistili nedostatky

Zo štyroch križovatiek v tomto úseku sú vybavené funkčnou svetelnou signalizáciou len dve, pri nových nákupných centrách. Na križovaní s ulicou od tržnice a mlyna sú staré semafory, ktoré sú roky mimo prevádzky. Pri dome športu sú len priechody z oboch strán križovatky.

Na tieto aj ďalšie nedostatky upozornil Okresný dopravný inšpektorát Levice. Po smrteľnej nehode, 30. októbra, poslal výzvu Slovenskej správe ciest a odboru cestnej dopravy v Nitre. Žiadal odstrániť nedostatky vo vodorovnom dopravnom značení. Výzva sa týkala zvislého dopravného značenia, ktoré je v nesúlade s technickými predpismi.

Prečítajte si Časovým tunelom sa vrátia do minulosti. Návštevníci Levického hradu stretnú hrdinov aj duchov Čítajte 

„Nedostatky vo vodorovnom dopravnom značení boli zistené na viacerých križovatkách prieťahom mesta Levice na ceste I/51,“ konštatovala vtedy Viktória Borloková, hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru Nitra.
Cestári následne obnovili nástreky značenia na ceste.

Navrhli zrušenie priechodu

Zatiaľ ostatné pracovné stretnutie bolo 11. decembra na spomínanej križovatke pri dome športu a rybárni. Cesta prvej triedy je v správe Slovenskej správy ciest, vedľajšie komunikácie sú mestské.

„Miestnou obhliadkou boli identifikované najnebezpečnejšie miesta, kde dochádza k častým dopravným nehodám,“ povedala Jana Lukáčová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest. Spolu s ďalšími účastníkmi dohodli ďalšie kroky.

„Mesto Levice zabezpečí vypracovanie dopravno-inžinierskeho posúdenia križovatky. Cieľom je odborne posúdiť, či redukcia dvoch priechodov pre chodcov by zvýšila bezpečnosť, alebo je účelnejšie ponechať priechody dva. Potom SSC zabezpečí realizáciu záverov posúdenia.“

Zrušenie jedného z priechodov navrhol aj okresný dopravný inšpektorát.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB86M na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 786
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 769
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 310
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 287
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 013
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 909
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 104
  1. Michal Trenčanský: Zvoní na poplach
  2. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  3. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  4. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  5. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  6. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  7. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  8. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 538
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 12 482
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 895
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 662
  5. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 7 157
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 110
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 054
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 671
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michal Trenčanský: Zvoní na poplach
  2. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  3. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  4. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  5. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  6. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  7. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  8. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 538
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 12 482
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 895
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 662
  5. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 7 157
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 110
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 054
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 671
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu