LEVICE. Cestovanie vlakom z hlavného mesta do Banskej Bystrice sa natiahlo na takmer štyri hodiny.
Od vlaňajšieho júna cestujúci absolvujú časť v náhradných autobusoch. Železničný dopravca zaznamenal pokles počtu prepravovaných ľudí.
Úsek Kozárovce – Hronský Beňadik - Nová Baňa rekonštruujú. Na vyše jedenástich kilometrov položia nové koľaje, obnovia stanice a infraštruktúru.
Prvé vlaky majú prejsť novým úsekom najneskôr v druhej polovici tohto roka. Zrýchlenie dopravy nepotrvá dlho. Už teraz Železnice SR avizujú ďalšie práce. Začínajú sa v levickej stanici. Výluka má byť medzi Kalnou nad Hronom a Veľkými Kozmálovcami.
Hron opravy komplikuje
Z plánu obnovy získali Železnice SR vyše 37 miliónov eur. Modernizácia sa dotkne koľají, železničných nástupíšť, stanice aj priecestí.
Práce sa začali 9. júna. Zakrátko nastali komplikácie v úseku pred Hronským Beňadikom, kde sú trať, cesta, Hron a skala v tesnej blízkosti.

Stav opôr nosnej konštrukcie priepustu v kilometri 18,206 sa ukázal ako nevyhovujúci. „Celý úsek železničnej trate, na ktorom prebieha rekonštrukcia, je z hľadiska smerových pomerov a jej situovania veľmi náročný. Železničná trať v tomto úseku je vedená v údolí rieky Hron v násype, miestami v tesnej blízkosti jeho toku alebo na úpätí horského masívu v odreze a z ľavej strany sa trať nachádza v tesnej blízkosti cesty I/67,“ opísala Petra Lániková, hovorkyňa Železníc SR.
Ďalej sa dočítate aj:
- aké zmeny čakajú cestujúcich na opravovanom úseku,
- kedy sa majú skončiť práce,
- čo je plánované v Železničnej stanici v Leviciach a okolí.
Na kritickom úseku zaznamenali nefunkčnosť odvodnenia trate, vytvárajú sa tam blativé miesta. Projektant musel navrhnúť zmenu technického riešenia.
Bez koľají
V celom úseku dlhom vyše 11 kilometrov už vybudovali základy trakčného vedenia, odstránili koľajové polia a koľajové lôžko. V Železničnej stanici Hronský Beňadik osadili nové osvetľovacie veže, je ale bez koľají. „Ponechali sa iba výhybky pre prípad mimoriadnosti,“ povedala.