LEVICE. Dokument, ktorý prijalo mestské zastupiteľstvo na svojom ostatnom zasadnutí, má podľa jeho tvorcov poukázať na základné oblasti rozvoja cestovného ruchu v meste a okolí. Zároveň však upozorňuje aj na potrebu spolupráce a spoločného vystupovania na trhu cestovného ruchu s okolitými mestami a obcami pod názvom Región Tekov.
Práve spolupráca všetkých súkromných a verejných inštitúcií pracujúcich v oblasti turistiky a cestovného ruchu je podľa stratégie jedným z kľúčových momentov. "Aj v regióne Tekov sa jednotliví producenti častokrát vnímajú ako konkurenti a neuvedomujú si, že keby spojili svoje ponuky, mali by väčšiu šancu presadiť a udržať sa na globalizujúcom trhu cestovného ruchu. Preto sa aj rozvoj cestovného ruchu stáva nekoordinovaný a územie navonok nevystupuje ako celok. Preto by sa jednotlivé mestá a obce mali spájať, aby sa aj finančné prostriedky spojili a účelne využili a aby sa ponúkal návštevníkom komplexný produkt cestovného ruchu," uvádza sa v materiáli.
Autori stratégie v nej odporúčajú, aby sa Levice zamerali na rozvoj mestského a kultúrneho cestovného ruchu, letnú turistiku a pobyt pri vode, vidiecky cestovný ruch a agroturistiku. Dokument tiež odporúča magistrátu, aby vo väčšej miere podporoval rozvoj tradičných remesiel a pomáhal ľudovým remeselníkom v oblasti marketingu, podpory ich účasti na veľtrhoch a výstavách, uverejnením ich ponuky suvenírov a služieb v propagačných materiáloch či zriadením Ľudového domu remesiel v centre mesta.
"Návrat k zvykom a tradíciám našich predkov sa teší veľkej obľube. Turisti totiž čoraz častejšie vyhľadávajú cieľové miesta, kde si sami môžu napríklad vyrobiť nejaký suvenír, prípadne prežiť v príjemnom prostredí s ľudovou atmosférou dlhší čas," konštatuje sa v koncepcii. Aj preto sa v nej odporúča obnovenie mestských a regionálnych máp informujúcich o pamiatkach a produktoch cestovného ruchu či osadenie informačných tabúľ pri hlavných ťahoch označujúcich jednotlivé atrakcie v regióne.
Dôležitou súčasťou budovania atraktívneho cestovného ruchu sú podľa autorov stratégie aj pravidelné analýzy infraštruktúry cestovného ruchu, spracovanie podrobného spoločného propagačného materiálu v spolupráci s členmi združenia Regiónu Tekov pre každý navrhnutý produkt cestovného ruchu, vyhodnocovanie potrieb a želaní domácich a zahraničných návštevníkov a pravidelné zisťovanie trendov v oblasti turizmu.