Automat vydal kolkové známky poškodené, predtým aj žiadne. Prevádzkovateľ hovorí, že chyby treba u neho reklamovať.
LEVICE. Približne rok je v prevádzke automat na kolky vo vestibule Správy katastra v Leviciach.
Rozpačité skúsenosti so špeciálnym zariadením majú ľudia, ktorí chodia na úrad vybavovať záležitosti. Negatívnu skúsenosť mala aj jeho šéfka. Vec riešila reklamovaním u prevádzkovateľa.
Kolky boli poškodené
Koncom októbra šiel na Správu katastra v Leviciach vybavovať čitateľ novín MY Týždeň na Pohroní z Málaša. Potreboval štyri eurové kolkové známky. Rozhodol sa ich získať z automatu na prízemí úradu.
Vložil 10-eurovú bankovku a z automatu vyšli obálky s kolkami. „Po otvorení schránky na kolkovú známku som zistil, že zo štyroch kúpených známok dve nie sú celé, čiže pre úkony nepoužiteľné,“ opísal prekvapenie, ktoré ho čakalo. Kolky boli zabalené tak, aby bolo vidieť, že sa v obale kolok nachádza. Že je ale poškodený, zbadal až keď odtrhol perforovanú časť. „Až vtedy kolok z kolkomatu celkom vypadne,“ opísal.
Muž ďalej postupoval podľa návodu, ktorý sa na zariadení nachádza: „Volal som 3 – 4-krát na uvedené číslo, bolo obsadené.“ Čítal ďalej pokyny, z ktorých zistil, že po odtrhnutí perforovaného štítku stráca nárok na reklamáciu.
Ďalšie prekvapenie ho čakalo, keď zistil, že zariadenie mu z 10-eurovej bankovky nevydalo zvyšných šesť eur.
Bez výdavku a s dvomi platnými kolkami sa vybral na poštu, kde si dokúpil potrebné ďalšie dve kolkové známky. Potom sa vrátil späť, aby mohol vybaviť veci, pre ktoré na úrad docestoval.
Pripomienky ľudí sa opakujú
Kolkové známky si v minulosti mohli ľudia kúpiť v stánku vo vestibule Správy katastra v Leviciach. V roku 2008 nový zákon zrušil možnosť, aby kolky predávali aj súkromní podnikatelia. Zamedziť sa tým malo ich falšovaniu. Monopol získala Slovenská pošta a úrady.
Jednou z možností, ako sa v súčasnosti dostať ku kolkovým známkam, ktorými sa platia správne poplatky, sú aj automaty. V levickej Správe katastra funguje približne rok.
„Stáva sa to opakovane,“ odpovedala riaditeľka Beáta Majoránová na otázku, či majú od ľudí podobné pripomienky, ako mal náš čitateľ, ku kolkomatu. Podľa jej slov aj ona sama mala skúsenosť, keď jej automat nevydal kolky. „Je tam poučenie. Aj ja som musela telefonovať a peniaze mi poslali na účet,“ zostručnila postup.
Radia: Kontaktujte nás
Automat prevádzkuje súkromná spoločnosť, priestor v úrade má prenajatý. Na podnet reagoval jej zástupca Ladislav Mazáček.
„Vzhľadom k tomu, že zákazník poškodil obal, v ktorom boli vložené kolky, nevieme 100-percentne zaručiť, že ich nepoškodil až po následnom vybratí z obálky. Obálka je prispôsobená tak, že aj bez jej porušenia - otvorenia je možné absolútne skontrolovať kolok,“ informoval. Nespokojným zákazníkom radí, aby kontaktovali ich nepretržitú infolinku. „Zákazníka potom spätne kontaktujeme a dohodneme si ďalší postup. V tomto prípade by sme záležitosť konzultovali s naším dodávateľom,“ odpovedal.
Podľa jeho slov je na kolkomate na štyroch rôznych miestach výrazne uvedené, že maximálny výdavok stroja je 5 eur. „To znamená, že ak zákazník vložil 10 eur a požadoval kolky len za 4 eurá, daných 6 eur mu kolkomat nevydá. Samozrejme, ľudia sú omylní, preto na displeji kolkomat následne informuje zákazníka, že mu stále ostáva kredit 6 eur, a po uplynutí približne troch minút mu vydá potvrdenku na „nevydaný kredit" v danej výške 6 eur,“ pokračoval ďalej. Aj tu podľa neho treba zavolať na zákaznícku linku, kde je kedykoľvek možné zanechať odkaz s kontaktnými údajmi. „Zákazníka následne spätne kontaktujeme, vyžiadame si od neho údaje a peniaze pošleme späť formou, aká mu vyhovuje,“ dodal.