LEVICE. Levičania sa na radnici domáhajú svojich práv. Pripomienky telefonujú, píšu mailom, primátora kontaktujú cez sociálnu sieť a sťažnosti podávajú aj tradične - písomne. Skupinové požiadavky riešia petíciami.
Zatiaľ čo v roku 2010 bolo na levickú radnicu podaných päť sťažností a tri petície, minulý rok sa pomer otočil. Levičania spísali a odovzdali päť petícií a štyri sťažnosti. Ďalšie množstvo podnetov vybavil úrad elektronicky alebo písomnou odpoveďou.
Ľudia píšu aj cez sociálnu sieť
„Najviac chodia pripomienky týkajúce sa parkovania, výstavby detských ihrísk, rušenia nočného pokoja, venčenia psov, opravy ciest. Potom sú to "sezónne" pripomienky - kosenie, zimná údržba,“ hovorí Adriana Macáková, referentka vzťahov s verejnosťou a médiami. Samostatne evidujú len sťažnosti a petície.
„Všetko, čo príde a nie je vyslovene uvedené, že je sťažnosť alebo petícia, je zaevidované v podateľni ako bežný spis, alebo pri doručení iným spôsobom, napríklad mailom, sa naň obratom odpovedá,“ opisuje spôsoby podaní pre MY Týždeň na Pohroní.
V ostatnom období ľudia využívajú facebook. „Každý takýto príspevok na profile primátora je poslaný na príslušné oddelenie na riešenie,“ vysvetľuje systém A. Macáková.
Podnety a pripomienky im ľudia oznamujú aj telefonicky.
Podali štyri sťažnosti
Evidenciu a archiváciu petícií a sťažností zabezpečuje organizačno-právne oddelenie.
Na prešetrenie sťažností platí zákonná 60-dňová lehota. V uplynulom roku ich levická radnica prijala štyri. Po prešetrení sa tri z nich ukázali ako neopodstatnené, štvrtú postúpili na inšpektorát práce.
Jedna sa týkala rušenia nočného pokoja v obytnej zóne v centre mesta Levice. V ďalšej sa obyvateľka sťažovala na zamestnankyňu úradu pre nedoručenie úradnej zásielky v dostatočnom časovom predstihu. Do tretice sa sťažovateľovi nepáčila likvidácia hrobového miesta. Pôvodný nájomca tohto hrobového miesta odovzdal čestné prehlásenie, ktorým sa ho vzdal a odovzdal ho mestu. Mesto ho prenajalo novému nájomcovi.
Štvrtú sťažnosť podala zamestnankyňa materskej školy, ktorá sa sťažovala na šikanovanie na pracovisku zo strany riaditeľky. Sťažnosť bola odstúpená Štátnej školskej inšpekcii v Bratislave, ktorá ju poslala na vybavenie Inšpektorátu práce Nitra.
Petíciami riešili svoje okolie
Levičania vlani spísali celkom päť petícií.
Obyvatelia Sokolovskej ulice a priľahlých ulíc petíciou žiadali o uzatvorenie tejto ulice pre nákladnú dopravu. Za zachovanie obojsmernej Ulice A. Kmeťa boli zase ďalší Levičania. Obyvatelia ulíc Š. Majora, J. Jesenského a P. Jilemnického petíciami požadovali zachovanie pomenovania Ulice Š. Majora.
Rok 2010
Pred dvomi rokmi prijala levická radnica päť sťažností. Smerovali na adresu zamestnanca mestskej polície, mestského úradu, riaditeľov dvoch základných škôl a v jednom prípade sa obyvateľ mestskej časti Kalinčiakovo sťažoval na neodborné a nekompetentné odvedenie dažďovej vody z ulice do záhrad za rodinnými domami.
V roku 2010 spísali Levičania tri petície. Obyvatelia Ulice P. O. Hviezdoslava tak upozornili na neprispôsobivé správanie jedného z obyvateľov v bytovom dome. Obyvatelia Kalinčiakova petíciou požiadali o odstránenie stromov. Do tretice Levičania bývajúci na Ulici A. Kmeťa sa podpísali pod požiadavku, aby ich ulica bola zjednosmernená.