Článok pokračuje pod video reklamou
LEVICE. Horúce počasie dokáže asfaltový povrch topiť, spolu so zvýšenou záťažou sa komunikácie môžu poškodiť. Na chodníkoch v blízkosti hlavného cestného ťahu okoloidúci spozorovali poškodenia asfaltového povrchu. V stredu 4. júla si všimli prepadlinu, ktorá vznikla pri zastávke mestskej hromadnej dopravy na Ulici M. R. Štefánika. Otvor, v ktorom by v prípade nepozornosti mohol uviaznuť aj dospelý človek, bol provizórne prekrytý plechom z radiátora. „Už by s tým konečne mali niečo robiť, a nie čakať, kým tam niekto spadne,“ sťažovali si dôchodkyne, ktoré pri prechádzaní týmto úsekom museli byť opatrnejšie než inokedy.
Ďalšia prepadlina vznikla na ceste vedľa od okresného súdu. Nebezpečný úsek dočasne označili značkami.
Nezabezpečená šachta pri ihrisku
Na chýbajúci poklop šachty len niekoľko metrov od detského ihriska Poľnej ulici upozornil čitateľ. Problémom s dvomi nebezpečnými otvormi sa levická radnica začala zaoberať na podnet redakcie MY Týždeň na Pohroní.
Kanál na Poľnej ulici, ktorý bol bez poklopu dlhšiu dobu, po upozornení prekryli.
„Mestský úrad Levice zabezpečil opravu krytu šachty na Ulici M. R. Štefánika a prekrytie vpuste pri detskom ihrisku na Poľnej ulici 6. júla z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti občanov mesta aj napriek tomu, že mesto nie je správcami týchto inžinierskych sietí,“ informovala v piatok 6. júla Adriana Macáková z Mestského úradu v Leviciach.
„Zároveň sme z dôvodu opakovaných problémov z nezakrytými šachtami na území mesta upozornili výzvou zo dňa 22. júna všetkých správcov inžinierskych sietí na území mesta Levice na vykonanie kontroly prekrytia zariadení, ktoré sú v ich správe alebo majetku a na odstránenie nedostatkov,“ dodáva A. Macáková.
Začiatkom tohto týždňa opravili poškodenú vozovku vedľa okresného súdu aj dieru na chodníku na Ulici M. R. Štefánika.
Cesty ničí teplo a záťaž
Podľa Petra Drábika, riaditeľa Regionálnej správy a údržby ciest v Leviciach, vysoké teploty poškodzujú komunikácie viac ako ktorékoľvek iné počasie. „Asfalt sa topí hlavne tam, kde sú mikrokoberce. Riešime to posypom jemnou kamennou drťou,“ vysvetľuje. Vysokému riziku poškodenia sú vystavené úseky, ktoré sú zaťažované nákladiakmi alebo dlhodobejším parkovaním. Vzniknuté koľaje cestári potom odstraňujú frézovaním.