LEVICE. Kurz sprostredkovala Národná agentúra SAAIC. Spolu so mnou sa kurzov na Univerzite v Kente zúčastnilo vyše tristo pedagógov z približne tridsiatich krajín.
Pedagogický prístup školiteľov bol profesionálny, poskytli nám kvalitné materiály, ktoré využijem v osobnej praxi.
Moderné metódy výučby
Vzdelávacie aktivity, ktoré som absolvovala na univerzite v Canterbury, boli rôznorodého charakteru. Ich variabilita im pridala na atraktívnosti a možnosti využitia. Naša skupina kurzu o metodike vyučovania angličtiny na základných školách mala výbornú učiteľku, ktorá nám predstavila rozličné formy vyučovania správnej výslovnosti, osvojovania slovnej zásoby i precvičovania gramatiky a písomného prejavu žiakov. Pracovali sme spoločne, v skupinách, vo dvojiciach aj individuálne. Rozprávali sme sa najmä o formách učenia sa detí, o dôležitých princípoch a štýloch vo vzdelávaní i o pojmoch a jasných inštrukciách, ktoré by učitelia mali uplatňovať počas celého výchovno-vzdelávacieho procesu. Nezabudli sme ani na motiváciu detí počas vyučovania a pozitívnu atmosféru v triede. Venovali sme sa rôznym druhom inteligencie a ich uplatneniu v procese vyučovania a samozrejme sme absolvovali aktivity zamerané na viaczmyslové učenie. Zhotovovali sme praktické výrobky adekvátne pre danú vekovú kategóriu, vymýšľali sme zaujímavé príbehy, pomocou ktorých môžeme deti naučiť mnohé gramatické javy a zároveň rozvíjať ich tvorivosť i predstavivosť. Naučili sme sa nové básne, piesne či jazykolamy. Absolvovali sme workshopy, na ktorých sme spoznávali dramatizáciu ako zábavný spôsob získavania a precvičovania poznatkov, ale zaoberali sme sa aj informačnými technológiami a ich využitím v praktickej činnosti v triede. Boli nám odporučené nové zdroje odbornej literatúry, web stránky, klipy, videá i piesne, ktoré môžeme využiť v jednotlivých častiach rôznych typov vyučovacích hodín.
Mimo kurzu
Vo voľnom čase sme absolvovali prehliadku mesta a navštívili sme múzeum v Canterbury, kde bola nainštalovaná výstava zameraná na komunikáciu a predstavenie výtvarného umenia deťom primeranou a zábavnou formou. Zúčastnila som sa i večerných kurzov, zameraných na dramatizáciu, keďže sa jej využívaniu na hodinách anglického jazyka už dlhšie venujem a chcem v tom úspešne pokračovať ďalej.
Okrem hodnotného vzdelávacieho obsahu som vďaka kurzu mohla spoznať históriu a kultúru veľmi pekného kraja, do ktorého by som sa inak možno nikdy nedostala. Od svojich spolužiakov som sa dozvedela mnoho informácií o vzdelávacích systémoch a spôsobe vyučovania v iných krajinách, čo bolo pre mňa veľmi zaujímavé. Po dvoch týždňoch vzájomnej kooperácie sme sa ako členovia jedného kurzu mali šancu viac ľudsky zblížiť, vymeniť si pedagogické skúsenosti a nadviazať medzinárodné priateľstvá.
Autor: MIROSLAVA KRNÁČOVÁ