ŽELIEZOVCE, ŠAHY. Na prízemí Mestského úradu v Želiezovciach je od 2. decembra otvorené klientské centrum polície. Tu si obyvatelia budú môcť osobne podávať žiadosti na vydanie dokladov, a to občianskeho preukazu, vodičského preukazu, medzinárodného vodičského preukazu a cestovného dokladu. Túto službu budú vykonávať pracovníčky oddelenia dokladov odboru poriadkovej polície Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Leviciach. Stránkové dni sú každý utorok od 8. do 14. hodiny.
O dva dni neskôr, 4. decembra otvorili klientské centrum aj v Šahách. Aj tu sa nachádza v budove mestského úradu na prízemí, stránky budú ale vybavovať každý štvrtok, čas ostáva rovnaký, od 8. do 14. hodiny.
Klientske centrum predstavuje pre občana jednotné miesto, kde si môže vybaviť svoje požiadavky na štátnu správu bez finančne a časovo náročného cestovania za úradmi. Rezort vnútra v rámci reformy ESO postupne uvádza do prevádzky pre občanov klientske centrá na úrovni okresov, resp. vo vybraných lokalitách tak, aby bola splnená podmienka dostupnosti služieb štátnej správy pre občana do 50 km resp. jednej hodiny cesty verejnou dopravou.
Na spomínaných klientskych centrách okrem policajnej agendy sú pre potreby občanov k dispozícii aj pracoviská pre živnostenské podnikanie a príjem podaní pre všetky odbory Okresného úradu Levice.
Do plnej prevádzky boli klientske centra v Šahách a Želiezovciach spustené 12. decembra, čo ohlásil podpredseda vlády a minister vnútra Robert Kaliňák na slávnostnom otvorení klientskeho centra pri OU VK.
Predtým museli občania zo Šiah cestovať 37 km a Želiezoviec 25 km na najbližší Okresný úrad v Leviciach.
„V uvedených klientských centrách si občan musí podať žiadosť osobne a v prípade bezvládneho občana podáva žiadosť splnomocnená osoba,“ informovala Miroslav Košút, okresný policajný riaditeľ. Pri podaní žiadostí obyvatelia predložia aj doterajšie doklady (OP, VP, CP). Pri zmenách predložia údaje, ktoré sú uvedené v občianskom preukaze, to môžu byť doklady, ako sobášny list, právoplatné rozhodnutia zo súdov o určení opatrovníka, pozbavenie na právne úkony, pri zápise titulu sa predkladá diplom o ukončení vzdelania a pod. Žiadosť o vydanie prvého občianskeho preukazu podáva zákonný zástupca, kde je potrebné predložiť aj rodný list, potvrdenie o štátnom občianstve len u tých občanov, ktorí nadobudli naše štátne občianstvo a ďalšie doklady osvedčujúce skutočnosti, ktoré sa uvádzajú v občianskom preukaze. „Všetky doklady, ktoré sa predkladajú k nahliadnutiu, musia byť predložené v origináli,“ doplnil informácie.
Podľa M. Košúta v týchto novovytvorených pracoviskách si môžu žiadosti o vyhotovenie uvedených dokladov podať aj obyvatelia z iných častí Slovenska s výnimkou držiteľov občianskych preukazov vydaných pred dátumom 1. júla 2008 a prvých občianskych preukazov. Tí sú povinní si žiadosti podať na príslušnom oddelení dokladov podľa miesta trvalého pobytu.
„Občan si správne poplatky môže zakúpiť na miestnych poštách tzv. potvrdenky pre evidenciu poplatkov a do budúcna sa očakáva možnosť priamej platby cez platobné terminály,“ dodal riaditeľ Miroslav Košút.