KALNÁ NAD HRONOM. Na viaceré výtlky na mostnom telese upozorňujú vodičov z oboch strán dopravné značky. Osadené sú už asi mesiac. Asfalt je poškodený od zimy, miestami vidno až železné súčasti mosta.
Miestami vidno až železnú konštrukciu. FOTO: (BV)
Správcovia štátnej cesty I/51 hovoria, že v krátkom čase jamy opravia. Príčinou vzniku porúch je dilatácia mosta. Pri rôznych teplotách sa kovový materiál mení, čím v asfalte vznikajú trhliny a následne výtlky.
Peniaze dala únia
Úsek cesty dlhý 5480 metrov od okresného mesta až po obec bol kompletne zrekonštruovaný v lete 2012. Na cestu I/51 išlo takmer 900-tisíc eur. Európske peniaze pokryli 85 percent nákladov, zvyšných 15 percent išlo zo štátneho rozpočtu.
S kvalitou novej vozovky sú motoristi spokojní. Horšie skúsenosti majú pri prejazde cez most. Vždy po zime sa na viacerých miestach objavujú trhliny, z ktorých vzniknú diery. Autá kľučkujú medzi nimi.
„K poruchám na moste cez Hron v obci Kalná nad Hronom dochádza z dôvodu zlého stavu dilatácie mosta - jeho rekonštrukcia nebola a ani nemohla byť súčasťou stavby,“ informovala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Podľa jej slov tento stav nie je výsledkom nekvalitnej realizácie opravy zo strany dodávateľa. „Je pravda, mohli sme úsek mosta vynechať, avšak zostal by povrch porušený, s koľajami,“ doplnila.
Záruka sa nevzťahuje
Záručná doba na túto stavbu je päť rokov. „Závady sa reklamujú u zhotoviteľa. Ten pokiaľ ide o závadu spôsobenú z jeho strany, na vlastné náklady ju odstraňuje,“ priblížila možnosti reklamácie.
V tomto prípade sa oprava v rámci záruky nedá uplatniť, väčšinu závad odstraňuje Slovenská správa ciest v rámci údržby.
S opravou výtlkov na moste cez Hron sa začne v polovici apríla, keď je avizované spustenie výroby teplej obaľovanej zmesi.