Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Do vozového parku Prvej Slovenskej železničnej, a. s., pribudla lokomotíva Siemens Vectron

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

Pásku slávnostne prestrihli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.Pásku slávnostne prestrihli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.


psz-strihanie_r1372_res.jpg

Lokomotívu uviedli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.

LEVICE. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia spoločnosti Siemens Austria, Siemens Hungaria, zástupcovia akcionárov spoločnosti PSŽ, a. s., Dáša Ďurianová a Ján Ďurian, obchodní partneri, predsedníčka predstavenstva sesterskej spoločnosti Šped-Trans Levice, a.s., Alena Benedová, a zamestnanci a spolupracovníci PSŽ, a.s. a ďalší pozvaní hostia.

Prvá Slovenská železničná, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá obsluhou železničných vlečiek, prenájom železničných koľajových vozidiel a železničnou nákladnou dopravou tovarov a materiálov. Vo svojom privátnom vozovom parku mala doteraz osem lokomotív. V týchto dňoch k nim pribudla ďalšia, ktorá v sebe spája dva typy lokomotív – poháňaných jednosmerným alebo striedavým prúdom. Jej hlavnou výhodou je, že na štátnych hraniciach s krajinou, kde je iná elektrická sústava, nie je potrebné lokomotívy vymieňať. Viacsystémová lokomotíva Siemens Vectrom patrí medzi najmodernejšie na trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

História spoločnosti

Kým spoločnosť PSŽ, a. s., obohatila svoj vozový park o tento moderný hnací stroj, prešla takmer 15-ročným vývojom. Spoločnosť vznikla doslova na „zelenej lúke“. Zelenú a žltú, symbolické farby mesta Levice, si pri zrode zvolila za svoje firemné farby.

„Liberalizácia železničnej dopravy umožnila vstup neštátnych spoločností na železničný dopravný trh. V roku 2003 sa hlavný akcionár spoločnosť Šped-trans, s.r.o., rozhoduje a zakladá privátny železničný podnik, Prvú Slovenskú železničnú, a.s.,“ priblížil Ladislav Szuťányi, predseda predstavenstva spoločnosti.

szutanyi-new_r2359.jpg

Svoju činnosť začala firma obsluhou železničných vlečiek v pivovaroch Heineken, Šariš a v Bani Dolina vo Veľkom Krtíši. V roku 2005 podpísala zmluvu na obsluhu železničnej vlečky v spoločnosti Bukocel, kde pôsobí dodnes. V súčasnosti obsluhuje aj železničné vlečky v pivovare Heineken, v spoločnosti ADM -strediská Levice a Sečovce, v Maďarsku v cukrovare v meste Kaposvár a v tepelnej elektrárni Vértesi erómü.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2007 získala licenciu na prevádzkovanie dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach ŽSR a súčasne bezpečnostné oprávnenie typu „A“, na základe ktorého získala v roku 2008 ako prvá zahraničná spoločnosť bezpečnostné oprávnenie typu „B“ v Maďarsku a o rok neskôr aj v Českej republike.

1_res.jpg

Stroje na trati

Svoj prvý nákladný vlak poslala na trať Dubnica – Šurany – Komárom v apríli 2008. „Spočiatku sme vykonávali svoju dopravnú činnosť len s prenajatými hnacími dráhovými vozidlami, ktoré sme postupne od vlastníkov železničných vlečiek odkúpili,“ opisuje ďalšie významné medzníky v živote spoločnosti predseda jej predstavenstva. K dieselovým lokomotívam T – 334, 740, 742 pribudli hnacie dráhové vozidlá radu 750 a 770, neskôr ďalšia lokomotíva radu 770. Spoločnosť si prenajíma aj elektrické striedavé a jednosmerné lokomotívy radu 140, 240, 242, 363.5, Siemens, Softronic. V roku 2011 si spoločnosť ako prvá na Slovensku kúpila zrekonštruovanú striedavú elektrickú lokomotívu radu 240 číslo 240 039.

Skryť Vypnúť reklamu

6_res.jpg

7_res.jpg

Pokrývajú celú strednú Európu

Okrem nárastu počtu pracovníkov z dvoch na súčasných 157 pracovných miest na Slovensku a v Maďarsku firma postupne zvyšovala objem prepravených ton tovaru na 3,4 milióna ton v roku 2015 a tiež výnosy až na súčasných 18,300 milióna eur. „Od vzniku spoločnosti sme nadobudli dlhodobý majetok v celkovej hodnote 9,22 milióna eur,“ bilancoval L. Szuťányi.

PZŽ, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v troch štátoch strednej Európy. V roku 2014 bola založená pobočka v Maďarsku. „Máme podpísané zmluvy o odovzdávaní vlakov s národnými prepravcami ZSSK Cargo, PKP, ČD, RCA, RCH, Slovinské a Chorvátske železnice a CFR. Dnes dokážeme ťahať nákladné vlaky z priechodových hraničných staníc cez Maďarsko, Slovensko a Českú republiku v smeru sever – juh alebo západ – východ a späť,“ opisuje geografický záber.

Skrátenie doby prepravy dosahuje spoločnosť aj tým, že v hraničných prechodových staniciach nemení lokomotívy, ale menia sa len rušňovodiči, napríklad na maďarsko-slovenskej hranici alebo rušňovodiči pokračujú vo výkone na tratiach Českých dráh.

V roku 2015 sa hlavný akcionár a vedenie spoločnosti PSŽ, a. s., rozhodli pre kúpu prvej viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron. Dôvodom bol nárast objemu prepravovaného tovaru, rôzne typy elektrických sústav v jednotlivých štátoch a najmä dlhodobá perspektíva prepráv do štátov, ako Nemecko, Rakúsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a ďalších.

Lokomotíva Siemens Vectron je prvou lokomotívou, ktorú spoločnosť Siemens predala do vlastníctva železničnej spoločnosti so sídlom na Slovensku.

durian_r966.jpg

benedova.jpg

misak_r1675.jpg

strasser_r6650.jpg

Najčítanejšie na My Levice

Inzercia - Tlačové správy

  1. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 186
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 730
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 211
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 057
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 639
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 086
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 543
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 443
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 277
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 214

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Tupou Ceruzou: 3. vlna
  2. Martin Dorčák: Náhradná výhra pre Zuzanu áno, pre záchranára v službe nie
  3. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  4. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  6. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  7. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  8. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 508
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 231
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 928
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 058
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 523
  6. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 5 310
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 3 905
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 744
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Erik prezradil aj to, ako si neoficiálne musel zabezpečiť účasť na olympiáde.


3 h
Novú cyklotrasu budujú najmä dobrovoľníci.

Mapu cyklotrás v Levickom okrese rozšíria o ďalšie kilometre.


9 h
Ukradnutá vzácna kniha.

Obvinení sú zo zločinu krádeže a zločinu falšovania predmetov kultúrnej hodnoty.


14 h
Ilustr. foto

Odpovedzte, ako ste spokojní s autobusmi aj v našom kraji.


18 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nad Horehroním sa už Nízke Tatry belejú.


16 h

Situácia sa zhoršuje, v nemocnici sú zakázané návštevy, výnimkou sú ťažko chorí pacienti.


21 h

Takýchto objavov je v regióne len minimum.


21. sep

Červených okresov pribúda, zelený bude už len jeden, v bordovej farbe bude päť okresov.


22 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Tupou Ceruzou: 3. vlna
  2. Martin Dorčák: Náhradná výhra pre Zuzanu áno, pre záchranára v službe nie
  3. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  4. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  6. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  7. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  8. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 508
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 231
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 928
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 058
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 523
  6. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 5 310
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 3 905
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 744

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu