Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto
INZERCIA

Do vozového parku Prvej Slovenskej železničnej, a. s., pribudla lokomotíva Siemens Vectron

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

Pásku slávnostne prestrihli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.


psz-strihanie_r1372_res.jpg

Lokomotívu uviedli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.

LEVICE. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia spoločnosti Siemens Austria, Siemens Hungaria, zástupcovia akcionárov spoločnosti PSŽ, a. s., Dáša Ďurianová a Ján Ďurian, obchodní partneri, predsedníčka predstavenstva sesterskej spoločnosti Šped-Trans Levice, a.s., Alena Benedová, a zamestnanci a spolupracovníci PSŽ, a.s. a ďalší pozvaní hostia.

Prvá Slovenská železničná, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá obsluhou železničných vlečiek, prenájom železničných koľajových vozidiel a železničnou nákladnou dopravou tovarov a materiálov. Vo svojom privátnom vozovom parku mala doteraz osem lokomotív. V týchto dňoch k nim pribudla ďalšia, ktorá v sebe spája dva typy lokomotív – poháňaných jednosmerným alebo striedavým prúdom. Jej hlavnou výhodou je, že na štátnych hraniciach s krajinou, kde je iná elektrická sústava, nie je potrebné lokomotívy vymieňať. Viacsystémová lokomotíva Siemens Vectrom patrí medzi najmodernejšie na trhu.

História spoločnosti

Kým spoločnosť PSŽ, a. s., obohatila svoj vozový park o tento moderný hnací stroj, prešla takmer 15-ročným vývojom. Spoločnosť vznikla doslova na „zelenej lúke“. Zelenú a žltú, symbolické farby mesta Levice, si pri zrode zvolila za svoje firemné farby.

„Liberalizácia železničnej dopravy umožnila vstup neštátnych spoločností na železničný dopravný trh. V roku 2003 sa hlavný akcionár spoločnosť Šped-trans, s.r.o., rozhoduje a zakladá privátny železničný podnik, Prvú Slovenskú železničnú, a.s.,“ priblížil Ladislav Szuťányi, predseda predstavenstva spoločnosti.

szutanyi-new_r2359.jpg

Svoju činnosť začala firma obsluhou železničných vlečiek v pivovaroch Heineken, Šariš a v Bani Dolina vo Veľkom Krtíši. V roku 2005 podpísala zmluvu na obsluhu železničnej vlečky v spoločnosti Bukocel, kde pôsobí dodnes. V súčasnosti obsluhuje aj železničné vlečky v pivovare Heineken, v spoločnosti ADM -strediská Levice a Sečovce, v Maďarsku v cukrovare v meste Kaposvár a v tepelnej elektrárni Vértesi erómü.

V roku 2007 získala licenciu na prevádzkovanie dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach ŽSR a súčasne bezpečnostné oprávnenie typu „A“, na základe ktorého získala v roku 2008 ako prvá zahraničná spoločnosť bezpečnostné oprávnenie typu „B“ v Maďarsku a o rok neskôr aj v Českej republike.

1_res.jpg

Stroje na trati

Svoj prvý nákladný vlak poslala na trať Dubnica – Šurany – Komárom v apríli 2008. „Spočiatku sme vykonávali svoju dopravnú činnosť len s prenajatými hnacími dráhovými vozidlami, ktoré sme postupne od vlastníkov železničných vlečiek odkúpili,“ opisuje ďalšie významné medzníky v živote spoločnosti predseda jej predstavenstva. K dieselovým lokomotívam T – 334, 740, 742 pribudli hnacie dráhové vozidlá radu 750 a 770, neskôr ďalšia lokomotíva radu 770. Spoločnosť si prenajíma aj elektrické striedavé a jednosmerné lokomotívy radu 140, 240, 242, 363.5, Siemens, Softronic. V roku 2011 si spoločnosť ako prvá na Slovensku kúpila zrekonštruovanú striedavú elektrickú lokomotívu radu 240 číslo 240 039.

6_res.jpg

7_res.jpg

Pokrývajú celú strednú Európu

Okrem nárastu počtu pracovníkov z dvoch na súčasných 157 pracovných miest na Slovensku a v Maďarsku firma postupne zvyšovala objem prepravených ton tovaru na 3,4 milióna ton v roku 2015 a tiež výnosy až na súčasných 18,300 milióna eur. „Od vzniku spoločnosti sme nadobudli dlhodobý majetok v celkovej hodnote 9,22 milióna eur,“ bilancoval L. Szuťányi.

PZŽ, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v troch štátoch strednej Európy. V roku 2014 bola založená pobočka v Maďarsku. „Máme podpísané zmluvy o odovzdávaní vlakov s národnými prepravcami ZSSK Cargo, PKP, ČD, RCA, RCH, Slovinské a Chorvátske železnice a CFR. Dnes dokážeme ťahať nákladné vlaky z priechodových hraničných staníc cez Maďarsko, Slovensko a Českú republiku v smeru sever – juh alebo západ – východ a späť,“ opisuje geografický záber.

Skrátenie doby prepravy dosahuje spoločnosť aj tým, že v hraničných prechodových staniciach nemení lokomotívy, ale menia sa len rušňovodiči, napríklad na maďarsko-slovenskej hranici alebo rušňovodiči pokračujú vo výkone na tratiach Českých dráh.

V roku 2015 sa hlavný akcionár a vedenie spoločnosti PSŽ, a. s., rozhodli pre kúpu prvej viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron. Dôvodom bol nárast objemu prepravovaného tovaru, rôzne typy elektrických sústav v jednotlivých štátoch a najmä dlhodobá perspektíva prepráv do štátov, ako Nemecko, Rakúsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a ďalších.

Lokomotíva Siemens Vectron je prvou lokomotívou, ktorú spoločnosť Siemens predala do vlastníctva železničnej spoločnosti so sídlom na Slovensku.

durian_r966.jpg

benedova.jpg

misak_r1675.jpg

strasser_r6650.jpg


  1. KAM ZA FUTBALOM: Jesennú futbalovú časť ukončia zápasy v krajských súťažiach 102
  2. Na priechodoch v Leviciach vodiči opäť zrazili chodkyne 95
  3. V Leviciach má vzniknúť 750 nových pracovných miest 54
  4. Knihy pobalili, oddelenie zatvorili. Sťahovať späť sa ale stále nemôžu 46
  5. NITRIANSKA ŽUPA: Aké sú odmeny a benefity poslancov a predsedu? 35
  6. Na elektromobile dobyl Levičan Európu. Teraz chystá otvorenie nabíjacej stanice 33
  7. Aj jeseň môže byť veselá 22
  8. Parkovisko pred levickou poliklinikou začnú prerábať 22
  9. V Šahách budú blokovať hlavnú cestu, chcú riešiť dopravnú situáciu 21
  10. Prečo muži v Nitrianskom kraji žijú kratšie ako ženy? 21

Najčítanejšie správy

Levice

KAM ZA FUTBALOM: Jesennú futbalovú časť ukončia zápasy v krajských súťažiach

Pozrite si pozvánku na futbalové trávniky počas aktuálneho víkendu.

Na priechodoch v Leviciach vodiči opäť zrazili chodkyne

Pod kolesami áut skončili ďalšie chodkyne. Liečiť sa budú niekoľko týždňov. Nehôd s chodcami na priechodoch pribúda.

V Leviciach má vzniknúť 750 nových pracovných miest

Firma v priemyselnom parku Levice - Géňa požiadala štát o stimuly vo výške 4,25 milióna eur.

Knihy pobalili, oddelenie zatvorili. Sťahovať späť sa ale stále nemôžu

Objekt knižnice za Mestským úradom v Leviciach je vyprataný od septembra 2014. Medzičasom budovu opravili, dlhodobo zíva prázdnotou. Od minulého týždňa je skladiskom.

NITRIANSKA ŽUPA: Aké sú odmeny a benefity poslancov a predsedu?

Župan Milan Belica sa vozí na osmičkovej audine za takmer 90-tisíc eur, používa lacný tlačidlový mobil. Odmeny poslancov sa odvíjajú od minimálnej mzdy.

Blízke regióny

Po reťazovej nehode na R1 sa vytvorili kilometrové kolóny

Zrazilo sa až jedenásť áut, pri nehode neprišlo k žiadnemu zraneniu.

Známe plastiky od Bartfaya sa na sídlisko nakoniec nevrátia

Mesto prehodnotilo svoje rozhodnutie. Dôvodom sú obavy o bezpečnosť sôch.

Po diviakoch zostala spúšť

Diviaky vyčíňali na trávniku pri ihriskách v strede sídliska.

Príchod belgického investora rozdeľuje Detvu

Nový zamestnávateľ sľubuje nadpriemerné mzdy.

Všetky správy

Pracujú a nestíhajú piť. Dedina roka má len jednu krčmu

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Kam vyraziť