NITRA, LEVICE. V prípade akýchkoľvek problémov s uplatňovaním colných predpisov a predpisov pri správe spotrebných daní, vrátane technických problémov týkajúcich sa colných informačných systémov, sa deklarantská verejnosť môže obrátiť na call centrum finančnej správy.
Od 15. júna už mnohým známa „voľba číslo 5“ colníckeho call centra finančnej správy na tel. čísle 048/431 72 22 funguje nepretržite 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Počas bežnej pracovnej doby od 8. do 16. hodiny sa obyvatelia aj firmy dostanú k informáciám z oblasti legislatívy týkajúcej sa colníctva a správy spotrebných daní. Rovnako budú podávané informácie k základným colným elektronickým informačným systémom, ako sú napríklad CEP či e-dovoz, z oblasti spotrebných daní je to najmä elektronický systém kontrolných známok, EMCS a obojsmerná elektronická komunikácia.
Po 16. hodine a v čase víkendov a sviatkov budú na voľbe č. 5 podávané najmä informácie k havarijným stavom a neodkladným situáciám. Subjekty budú môcť na získanie informácie využiť aj mailovú komunikáciu cez portál finančnej správy v časti „Kontaktujte nás“.
Autor: MP