Piatok, 16. november, 2018 | Meniny má Agnesa

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlak, smerujúci z Bratislavy do Košíc, sa cestou roztrhol (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm ...

To sú tie Móricov HRDO-ODBORNE-SLUŠNE vlaky ?

Tu sa fakt asi čaká kým kvoli zlodejine buchnú Mochovce, aby sa prestalo kradnúť ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

davas to sice ako for ci cosi prehnane, nemozne, ale cloveka zamrazi, ak si precita toto. a potom aj tie diskusie:
https://blog.etrend.sk/peter-p...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten blog je super, až na ten nezmysel o referende na konci. Bežný človek nemá šancu relevantne posúdiť tak zložitú otázku, ako či 3 a 4 blok JE Mochovce spustiť alobo nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne, že sú vlaky zadarmo a v akom stave sú... aj keď nič nie je ZADARMO, aj tieto vlaky zadarmo zacvaká niekto iný... Ak by všetci platili za vlaky (hoci aj zľavnene), tak by sa peniaze použili na kúpu nových vlakov resp. údržbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak si to preklikol aj na diskusie, je tam logicke upresnenie:
"Skôr si myslím, že by referendová otázka mala znieť, či by inšpekciu nemala predsa len vykonať OSART"
a referendum o tom, ci sa ma alebo nema vykonat audit medzinarodne uznavanou instituciou. isteze akasi kucharka ci bagrista, ci bankovy riaditel alebo spickovy programator, nemoze mat ziadne vedomosti o probleme jadrovych elektrarni, a bola by to aj nekonecna hlupost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To vieš

Aký kapitán, také vlaky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slovensko je úspešná krajina.

Ako hovoria kapitán aj bývalý predseda Fico: Slovensko je úspešná krajina.

Stačí si pozrieť ZSSK - aktuálne mimoriadne info. Denne pokazené 3-4 mašiny, meškania 70-130 minút. Prenajatých 15 Vectronov( nové rušne) a staré sa aj tak kazia denno-denne a ešte sa aj trhajú súpravy. ZSSK je podnik vhodný " na uterák" ! Čisté zúfalstvo! Nové vlaky nasadené od 13.6. chodia z vagónmi z rokov 1975. Je v nich teplo počas leta ako v saune. Jazdia poloprázdne a viažu 362-363 mašiny, ktoré by mohli byť rozhodené v depách po celom SK ako rezervné, ale načo. Veď Slovensko je úspešná krajina. Jeden veľký bordel je v tomto štáte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Smutne je

ze Fico aj ma pravdu,
Slovensko je uspesna krajina pre par tisic ludi ktori na tomto bordeli a rozkradackach profituju a podporuju to, (inac by si ti ludia ani nepinkli alebo by zivorili v klasickom podnikani alebo zamestnani, alebo v slusnej krajine by boli za mrezami)
No vdaka SMERU je Slovensko pre par tisic ludi naozaj pre nich osobne uspesna krajina!

A to sa deje vsade kde sa da kradnut od miestnych uradoch az po ministerstva, od zeleznic az po zdravotnictvo atd..

Co myslite odkial mal ten byvaly sef zeleznic ten ruksak s 200 tis EUR ? Pre takychto ludi je Ficovo Slovensko uspesna krajina...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Predsa "hrde vlaky kpt. Danka"

Ved to su predsa "hrde vlaky kpt. Danka". On je "patron " SK zeleznic. Clovek, ktory najviac uskodil rozvoju zeleznicnej dopravy na SK.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Šéfko

Sori dnes neprídem do roboty, roztrhol sa mi vlak
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vlaky

Mohol by u nás vzniknúť film s názvom, trhanie vlakov, bol by to napínavý film o jednom pracujúcom Slovákovi, ktorý by sa chcel dostať do práce, ale nikdy by tam neprišiel, všetky vlaky by sa roztrhli a on by bol vždy v tej nesprávnej polovici bez rušňa. Ja používam len autobusy a je to nuda, ak by sa začali trhať aj tie, konečne by som tam zažil nejaké to vzrúšo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zacni jazdit v harmonikovych autobusoch, a vzdy sed ze harmonikou :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Žeby NÁŠ ČLOVEK???

"Keď vypravíme 1500 vlakov denne, rok má 365 dní a udeje sa to v dvoch prípadoch ročne, tak ide o mizivé promile," povedal Kováč.
Ak by zahynul práve Kováč v takom vlaku pre lajdáctvo železničiarov, bolo by to tiež mizivé promile???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nestraste, sanca, ze by sa niekto pri takejto nehode zranil alebo zomrel je fakt miziva.

Vlaky uz vyse 100 rokov pouzivaju typ pneumatickej brzdy, ktory je specificky navrhnuty aby v takomto pripade roztrhnutu supravu zastavil - ak sa vlak roztrhne, pretrhnu sa aj spojovacie brzdove hadice medzi voznami a vzduch, ktory udrziaval vozne odbrzdene, vyfuci. Pruziny v brzdach automaticky vlak zabrzdia. Vlak nebrzdi ako auto ze tlakom sa brzdi ale naopak - bez tlaku v potrubi je vozen zabrzdeny pruzinami v brzdovych valcoch a aby sa pohol, lokomotiva musi kompresorom natlacit potrubie vzduchom a odbrzdit.

A aby dalsi vlak nenarazil do odtrhnutej supravy ma na starosti zabezpecovacie zariadenie. Okrem roznych technickych prostriedkov (navestidla, pocitadla naprav, kolajove obvody a pod) na to sluzi aj ludsky faktor - ak ste si vsimli zelezniciara na nastupisti sledujuceho prechadzajuci vlak, tak ten je tam na to, aby skontroloval, ze vlak presiel skutocne cely. To je inak jeden dovod preco vlaky maju na poslednom vozni tu cervenu tabulku (pripadne cervene svetlo). Ak tu tabulku/svetlo vidi, dava odhlasku do susednej stanice, ze vlak presiel v poriadku. Ak nie, to znamena, ze je niekde problem - co moze byt banalita (tabulka niekde odpadla) ale aj roztrhnuty vlak.

O lajdactve tazko hovorit - vlak sa neroztrhne preto, ze bol zle spojeny ale typicky preto, ze sa unavou materialu nieco zlomi - napr. hak. A to skutocne ten posunovac pri zostavovani supravy nema sancu zistit. Defektoskopie sa robia maximalne pri pravidelnych reviziach a aj to nie vzdy - nebolo by to efektivne.

Ak chcete vidiet ako takato nehoda realne vyzera, tak je to napr. tu:
https://www.railpage.net/roztr...

Je to neprijemnost, ale nebezpecenstvo pre cestujucich je skutocne minimalne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mozem sa opýtať, čo sa deje v priestore medzi vagónmi keď sa roztrhne súprava?
Napr. ak práve niekto prechádza medzi vagónmi? Alebo keď tam stojí, ak je plný vlak?
Ostane napr. podlaha vo vodorovnej polohe?
Diki.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá plechová doska sa opiera o kovové podpery (na každom vozni, teda sú podopreté obe strany), takže ostane vo vodorovnej polohe. Ak je aj plný vlak, stáť v prechode medzi vozňami sa nesmie, čiže by sa súprava musela roztrhnúť práve vedy, ak by mal niekto jednu nohu na jednej a druhú na druhej doske, a to je už naozaj nízka pravdepodobnosť (samozrejme to riziko tam stále je).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď sa roztrhne súprava, všetko ostáva tak ako pred rozpojením akurát sa rozpoja vzduchové prepojovacie hadice. Čiže aj prechodové mostíky ostanú vo vodorovnej polohe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak v dobe roztrhnutia súpravy bude medzi vozňami prechádzať mamička s deťmi alebo partička študentov, aká je pravdepodobnosť, že nikto nevypadne z vlaku. ZSSK hazarduje s životmi cestujúcich. Aktuálny stav je čakanie na prvu smrtelnu nehodu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste, nič nie je 100% bezpečné. Ale ak dochádza k 2 roztrhnutiam ročne, dá sa zrátať aká je pravdepodobnosť, že by sa takéto niečo stalo (veľmi malá). Nedajbože, aby to dostal do rúk nejaký dobroser, ten by začal vymýšľať ďalšie opatrenia (napr. zákaz prechádzania medzi vozňami za jazdy - super, že?), veď čo ak by to malo zachrániť čo len jeden život?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co keby tak radsej raz za rok každý vozen skontrolovali?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?